TERUG NAAR JEZELF
maak ruimte voor je kracht, 
verminder je last

TERUG NAAR HOE JE GEBAKKEN BENT

DE BESTE VERSIE VAN JEZELF

Wil je weer gebruik kunnen maken van je sensitieve kwaliteiten en deze effectief inzetten?

Maar ondervind je op dit moment vooral de lasten die die sensitiviteit met zich mee kunnen brengen?

DE OPLOSSING
=
JEZELF ZIJN
 
In een paar maanden ontwikkel je een nieuwe manier van in het leven staan, passend bij wie jij werkelijk bent. Je gaat terug naar hoe je bent gebakken, zoals je ooit op de wereld bent gekomen, de enige echte en beste versie van jezelf.

Jezelf zijn en leven naar je gevoelige aard is niet altijd vanzelfsprekend. Waarschijnlijk heb je je in je leven al heel vaak aangepast aan de 80% gemiddeld sensitieve tot weinig sensitieve mensen.

 

Het traject is eenvoudig, maar niet makkelijk. Je leert op alle vlakken meer ruimte voor jezelf te maken en dat vraagt volledige toewijding van je en vaak ook wat moed.

 

De moed om jezelf te ZIJN.

 

WEES ONAANGEPAST
GA WEER VAN JEZELF HOUDEN
EN VOORKOM
CHRONISCHE STRESS

 

Als je jezelf continue aanpast geef je jezelf, vaak onbewust, steeds een signaaltje dat je niet goed bent zoals je bent, je wijst je jezelf af. Ook heb je waarschijnlijk jezelf aangeleerd om je lichamelijke reacties en behoeftes of pas laat te signaleren of te negeren.

 

Niet tegemoetkomen aan je wensen, je behoeftes stelselmatig negeren, brengen je psyche en je lichaam in een permanente staat van stress. Je holt als het ware je eigen systeem langzaamaan uit.

 

OPNIEUW LEREN OM
BEWUST AANWEZIG ZIJN
EN CONTACT HOUDEN
MET JE BINNENWERELD

 

Naar binnen keren, bewust contact maken met je lijf en je ervaringen verwerken door deze te doorvoelen, maakt dat je systeem zich weer kan ontspannen en de stress verdwijnt.

 

 

 

SPANNING IS WIE JE ‘ZOU MOETEN’ ZIJN,
ONTSPANNING IS WIE JE BENT
chinees spreekwoord

 

Wanneer je samenvalt met jezelf, dan is er geen spanning. Voor velen betekent dit traject aangaan een grote verandering in hoe je je voelt en hoe je het leven van alledag ervaart.

 

Er ontstaat rust en ontspanning en een gevoel van ruimte en vrijheid. De stress van het aanpassen verdwijnt en je krijgt meer toegang tot je kwaliteiten en vermogens.  De lasten die mogelijk met je sensitiviteit meekomen verdwijnen. Er is helderheid, zekerheid, creativiteit, veel meer energie, alertheid en aanwezigheid.

 

Naast het terugvinden van je ‘zijnskracht’ krijg je handvaten aangereikt om effectief om te gaan met

 

  • externe en interne (zintuiglijke) prikkels en omgevingsfactoren

  • emoties en gevoelens

 

en leer je

  • efficiënt structureren en plannen

  • effectief communiceren

  • juiste en gewenste keuzes maken

  • grenzen herkennen en aangeven

 

 

De binnen/buitenwereldmethode die de basis vormt voor dit traject is ontwikkeld door Antoine van Staveren en wordt sinds 2007 aangeboden. Deze basis vul ik aan met mijn kennis en ervaring als lichaamsgericht therapeut.

 

 

 

 

 

BUITEN JEZELF
VIND JE JEZELF NIET

 

Het proces van naar binnen keren, in jezelf zijn en blijven, ga je opnieuw leren.

Je kan het namelijk al, alleen is je automatische piloot op dit moment afgesteld op reageren op wat buiten je is.

 

 

Je zult dan merken dat:

 

  • Je in staat bent jezelf (telkens weer) los te maken van vooroordelen (van jezelf en die van de buitenwereld)

  • Dat er een acceptatie ontstaat van wie jij bent, ook je ‘moeilijke’ zelf, je gaat meer van jezelf houden

  • Je leert je eigen behoeften beter ervaren en ervoor zorgen dat deze vervuld worden

  • Je hebt inzicht in jezelf en kunt zo je eventuele lasten beperken

  • Je reageert niet meer op alles

  • Je laat je niet meer leiden door de behoeften van de omgeving

  • Je hebt niet meer het gevoel dat je controle moet hebben om iets aan te kunnen

  • Je raakt niet meer van slag van onvriendelijkheid of de gemoedstoestand of gevoelens van een ander.

  • Je loopt niet meer ‘leeg’ in contact met anderen

  • Je bent onafhankelijker. Vind de mening van een ander minder belangrijk.

  • Je zet jezelf niet meer op de laatste plaats of neemt daar genoegen mee.

  • Je minder perfectionistisch wordt. Goed is goed genoeg

  • Je kunt onafhankelijk handelen zonder enige vervelende bijsmaak

  • Gevoelens als afgewezen of veroordeeld worden verdwijnen

 

 

Ik voel nu een veel gezondere afstand tot gebeurtenissen

waardoor ik niet meer zo overspoeld raak”

- Suzanne -

 

 

 

Je kan het traject op meerdere manieren volgen. De gemiddelde looptijd van het traject is ca 4 tot 6 maanden. Daar waar nodig bouw je extra tijd in voor sommige onderdelen.

ZELF

op je eigen tempo

doorloop je de online training

bestaande uit wekelijkse lessen,

opdrachten en

begeleide inkeeroefeningen.

 

SAMEN

dit programma combineert de online training

met 3x een verdiepingsdag

in een kleine groep op locatie.

 

PERSOONLIJK

naast de online training en de drie verdiepingsdagen

ga je in een serie van vier een-op-een sessies

verder de diepte in.

 

De gemiddelde looptijd van het traject is ca 4 tot 6 maanden. Daar waar nodig bouw je extra tijd in voor sommige onderdelen.

 
 
EEN MARATHON LEER JE NIET IN EEN DAG LOPEN

 

Het traject is als een marathon leren lopen. Dat kun je niet van de ene op de andere dag. Het vraagt tijd en oefening en het liefst ook een coach die zorgt dat je blijft lopen. Je helpt om obstakels te overwinnen en je liefdevol aanmoedigt om te blijven oefenen.

ALS JE DOET WAT JE DEED, KRIJG JE WAT JE KREEG
- albert einstein -

 

Alleen kennis opdoen is onvoldoende. De verandering komt pas als je dingen ook echt anders gaat doen. Hierin ligt de grootste uitdaging en ook het succes. Door te oefenen en nieuwe paden in jezelf aan te boren wordt deze nieuwe manier van in het leven staan je automatische piloot.

 

JE GAAT HET PAS ZIEN ALS JE HET DOORHEBT
- johan cruijff -
 

Inzicht in jezelf en je denken en je doen is een belangrijk onderdeel van het traject. Door bewust te zien wat je doet, denkt of hoe je reageert kun je het veranderen.

JEZELF ZIJN IS EEN DOORLOPEND PROCES
EN NOG BOEIEND OOK

 

IK BEN EEN PAKKENDE ZIN